اجزا تشکیل دهنده درب ضد سرقت

امروزه یکی از تجهیزات امنیتی ساختمان که استفاده از آن روبه افزایش است درب ضد سرقت است.

با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دربهای ضد سرقت ضریب نفوذ سارقان به ساختمان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در واقع درب ضد سرقت برای افزایش ضریب امنیت ساختمان های اداری – منازل مسکونی – شرکت ها – سازمان ها – کارخانجات و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

اما برای ساخت درب ضد سرقت ازاجزا و قطعات متفاوتی استفاده می شود که میزان امنیت آن افزایش یابد ،در این مقاله قصد داریم در این رابطه مطالبی را بیان کنیم.

شرکت تهران درب  از بهترین شرکت های تولید درب ضد سرقت در کشوربوده که با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات کامل مشغول به تولید محصولات با کیفیت ،با تنوع طرح های موجود و اختصاصی نموده است ،بطوریکه محصولات این شرکت به صورت کامل توانایی رقابت با محصولات سایر شرکت های ایرانی و محصولات وارداتی شرکت های خارجی را دارد .

برای خرید از نمایندگی درب ضد سرقت اصفهان روی لینک کلیک کنید.

قفل درب ضد سرقت

ازمهمترین اجزای تشکیل دهنده یک درب ضد سرقت،قفل آن است که هنگام خرید حتما باید به آن توجه کرد چرا که درب هرچقدرهم که سخت و مقاوم باشد بدون استفاده از قفل  ضد سرقت ،با یک درب معمولی هیچ تفاوتی نداشته و امنیت آن فوق‌العاده پایین خواهد بود.

قفل دربهای ضد سرقت با درب های معمولی کاملا متفاوت هستند و در دونوع هوشمند وکلیدی ساخت و طراحی می‌شوند.

قفل کلیدی اولین نوع قفل های ضد سرقت است که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. اینگونه قفل ها دارای دو دسته کلید کارگری و کلیدهای اصلی هستند .

کلید قفلهای معمولی و قدیمی براحتی قابل کپی وساخت هستند.اما کلید قفل درب ضد سرقت ،بعلت کامپیوتری بودن ،امکان ساخت بر روی آن امکانپذیر نبوده یا ساخت آن بسیار سخت و زمان براست .به همین دلیل ضریب سرقت در این نوع قفل ها بسیار پایین بوده وهمین امر باعث شده که قفل های ضدسرقت کلیدی محبوبیت و کارایی بالایی بین سایرانواع قفل ها داشته باشند.

پیش از تکمیل شدن خانه از کلیدهای کارگری استفاده می شود، اما پس از اتمام آن و مسکونی شدن از کلیدهای اصلی استفاده میشود،که این امر باعث بالا رفتن امنیت میشود.

قفل هوشمند

قفل های هوشمند قفل هایی هستند که نیاز به کلید نداشته و اساس کارآنها با استفاده ازاثرانگشت یا کارت میباشد.

دراین نوع قفل ، منبع تغذیه ای در خود درب نصب شده که در این صورت نیازی به برق ساختمان ندارند.

قفل هوشمند ازامنیت بسیار بالایی برخورداراست چرا که فقط با اثر انگشت یا کارت باز خواهد شد و هیچ کس به جز شما امکان باز کردن آن را نخواهد داشت.

یکی دیگر از اجزای درب ضد سرقت لولا است.

لولا وسیله ای  برای اتصال دو قطعه است ،بطوری که یکی یا هر دو قطعه بتوانند تا چند درجه حول محور لولا دوران کنند.لولا حکم پایه و نگهدارنده درب است.درواقع لولا ،لنگه در را در چارچوب محکم نگه میدارد.

دردرب های ضد سرقت بیش از دو لولا برای نگه  داشتن درب استفاده میشود چراکه این دربها نسبت به دربهای معمولی سنگین تر هستند.

لولا درب ضد سرقت

لولاهای درب ضد سرقت به گونه ای طراحی شده اند که آنها از بیرون نمایان نبوده و فقط از داخل قابل رویت هستند.

البته لازم به ذکر است که امروزه برای امنیت بالاتر درب هایی طراحی شده اند که لولاها از دوطرف، هم خارج و هم داخل، قابل رویت نیستند.

از دیگر قطعات درب ضد سرقت میتوان به چهارچوب-دستگیره-چشمی دیجیتال-زنجیر درب اشاره نمود.

امیدواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد، برای کسب اطلاعات بیشتردراین رابطه وخرید ازنمایندگی درب ضد سرقت شهرکرد روی لینک کلیک کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *