نکاتی برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل

اگر تجربه کرده باشید که هنگام باز کردن قفل با کلید , کلید در قفل بشکند مسلما همراه با آن  احساس ترس و درماندگی بدلیل رخ دادن این  اتفاق را تجربه کرده اید. نباید فراموش کنیم که نکاتی برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل وجود دارد. یکی از این روش ها بهترین راه برای در آوردن کلید شکسته شما است. بهترین راه به شرایط شما بستگی دارد. شما کجا هستید؟ چه ابزارهایی دارید؟ کلید خراب چقدر عمیق واردشده است؟ پس از یافتن روشی که قادر به استفاده از آن هستید ،اگر در اولین تلاش خود نتوانید که کلید خراب را از قفل خارج کنید جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا بیشتر این روش ها نیاز به کمی تکرار دارند.  در این مقاله قصد داریم نکاتی برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل را برای شما بیان کنیم.

نکاتی برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل

  1. دوباره از کلید خود استفاده نکنید : بسیاری از افراد فکر می کنند حتی اگر کلید آنها در قفل شکسته باشد ، با قرار دادن بقیه کلید داخل قفل باید قفل باز شود. این کار را امتحان نکنید زیرا با تلاش برای قرار دادن مجدد کلید خود ، قسمت شکسته تیغه را بیشتر به داخل قفل فشار می دهید. همه این روش ها بسیار ساده تر و سریعتر کار می کنند و کلید با عمق کمتری وارد قفل می شود.  باتوجه به عمق قرار دادن کلید در قفل ، برخی از این روش ها ممکن است جواب ندهند. اگر قسمتی از کلید شکسته را دارید ،  نیازی به استفاده از این قطعه نیست. با این حال ، شما نباید آن را دور بیندازید. نیمه ای را که دارید نگه دارید تا بتوانید هر دو قسمت را به قفل ساز بدهید. با هر دو قطعه کلید شما ، یک قفل ساز می تواند کلید جدیدی را برش دهد.
  2. آماده سازی و استفاده از روان کننده و ابزاری برای در آوردن کلید از قفل : این آماده سازی اختیاری است ، اما روند کار را آسان می کند. کار خود را با استفاده از روان کننده روی مجرای کلید شروع کنید. شما باید  از روان کننده اسپری گرافیت یا شکل دیگری از روانکاری خشک استفاده کنید. شما همچنین به یک پارچه یا حوله کاغذی برای پاک کردن روغن اضافی که از قفل خارج می شود ، نیاز دارید. در این وضعیت پر استرس ، تهیه ابزار هایی که به آنها نیاز داریم دشوار است. برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل برخی از وسایلی که ممکن است در اطراف خود داشته باشید مانند گیره موی فلزی , سنجاق سر , گیره کاغذ , سنجاق قفلی , سنجاق دکمه ای  و چاقو میتواند به شما کمک کند تا کلید خود را از قفل خارج کنید.  وقتی کلید در قفل میشکند ، بیشتر مردم به سمت موچین می روند. شما باید به ضخامت موچین و فاصله کلید شکسته از قفل توجه کنید. اندازه اکثر موچین ها برای این کار نامناسب است و در نهایت کلید را به سمت داخل  فشار می دهد. اطمینان حاصل کنید که موچین شما می تواند به اندازه کافی باز شود تا بتواند در اطراف کلید قرار بگیرد ، اما نه آنقدر ضخیم که در قفل گیر کند.بیرون آوردن کلید شکسته از قفل با موچین در صورتی که کمی از کلید از سوراخ کلید بیرون زده باشد ، بهترین نتیجه را خواهد داد. وقتی کلید خیلی عقب است ، احتمال اینکه هنگام استفاده از موچین شما آن را بیشتر به داخل فشار دهد  افزایش می یابد.
  3. کمک خواستن از یک قفل ساز : در برخی موارد تلاش کردن برای بیرون آوردن کلید شکسته نه تنها کارساز نیست بلکه مشکلاتی به همراه دارد . پس بهتر است در این شرایط از قفل سازی ماهر کمک بخواهیم تا به راحتی بتوانیم این کلید شکسته را از قفل در بیاوریم.

با درب ضد سرقت تهران درب  امنیت خانه و محل کار خود را به حداکثر برسانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *