اولویت بندی درب های ساختمان بر اساس مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت

در سال‌های اخیر به علت پایین بودن متراژ آپارتمانها و به تبع آن متراژ پایین سرویس‌های بهداشتی، درب‌های حمام و توالت بیشتر در معرض آب و بخار قرار دارند .در این نوشتار قصد داریم در‌های موجود در بازار ایران را بر اساس مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت اولویت بندی کنیم .

لازم به ذکر است در این اولویت‌بندی جنبه‌های زیبایی و دکوراتیو مورد توجه قرار ندارد و فرض است خواننده پس از مطالعه با توجه به فضای مورد استفاده تصمیم‌گیری نماید.

در اولویت‌بندی دو پارامتر زیر در نظر گرفته شده است:

الف) درب‌ها بر اثر رطوبت هیچ آسیبی نبینند.

ب) در صورت بروز آسیب قابل ترمیم باشند.

۱- درب GRP

اولین و مقاوم‌ترین درب در برابر آب درب‌های فایبر‌گلاس (GRP) می‌باشند. با توجه به شیوه ساخت این درب‌ها محدودیتی در ارائه طرح‌های متنوع وجود ندارد. این درب علاوه بر ضد آب بودن از استحکام بالایی نیز برخوردارند.

برای اطلاع از نمایندگی درب های ضد سرقت اینجا کلیک کنید.

نکته قابل توجه:

بزرگترین مشکل این درب رنده خور نبودن درب می‌باشد و در صورتی که درب بزرگ ساخته شده باشد امکان برش درب یا رنده کردن آن وجود ندارد به همین منظور چارچوب باید کاملاً دقیق اندازه‌گیری شود و در صورت پیچیدگی چارچوب و تفاوت عرضی یا طولی چارچوب در قسمت‌های مختلف بایستی از چارچوب الگو‌برداری شود تا هنگام قالب‌ریزی، درب مناسب با آن چارچوب ساخته شود. همچنین به علت تولید محدود آن قیمت درب GRP رقابتی نیست.

۲-درب ABS

در ابتدا بهتر است بدانیم ABS چیست؟

Acrylonitrile Butadiene Styrene که به اختصار آن را ABS می‌نامند.

یک پلیمر نفتی (پلاستیک ) می‌باشد که در صنایع مختلف دارای کاربرد فراوان است. درجه ذوب ABS (Tg) ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و درجه سوختن آن (TM) ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد .

برای ساخت درب ضد آب ABS ابتدا درب خامی از جنس MDF ۳ میلی‌متر یا نئوپان ۵ میلی‌متر ساخته میشود؛ البته لازم به ذکر است استفاده از درب خام نئوپان کیفیت درب ABS تمام شده را بالاتر می‌برد.

در مرحله‌ی بعد سطح درب خام کاملاً به رزین ABS آغشته می‌شود و در مراحل بعدی کلیه‌ی سطوح درب با ورق ABS۱,۲ میلی متری پوشانده می‌شود.درب ضد آب ABS علاوه بر مقاومت بالا در برابر رطوبت، ضد خش نیز می‌باشد . درب ضد اب ABS را برای اطاق خواب نیز می‌توان استفاده کرد.لازم به ذکر است در صورت نیاز به برش درب ضد آب ABS هنگام نصب، پس از برش محل مورد نظر مجدداً با رزین ABS پوشش داده می‌شود.

برای دریافت خدمات پس از فروش اینجا کلیک کنید.