درب ضد سرقت و ویژگی های آن ؟

درب ضد سرقت دربی است که ضمن ممانعت از ورود سارقین، بر اساس استانداردهای محیطی چون عایق سرما، گرما، باد رطوبت و صدا طراحی و ساخته‌شده است.

درب‌های ضد سرقت تولیدشده باید به‌تناسب محل مورداستفاده با ویژگی‌های متفاوت انتخاب گردند. برای مثال می‌توان از درب‌های ساده فلزی که از دولایه ورق سخت به ضخامت یک میلی‌متر در دو طرف درب و یک‌لایه عایق صدا و دما به‌عنوان لایه میانی ساخته‌شده در کاشانه‌هایی که امکان ایجاد سروصدا توسط سارقین به‌منظور تخریب درب امکان‌پذیر نیست استفاده نمود لیکن در مواردی که سارقین امکان و فرصت ایجاد سروصدا به‌منظور تخریب درب را داشته باشند، همچون اماکنی دور از حضور جمع ازجمله ویلاها کارخانه‌ها, انبارها، … می‌بایست از درب‌های ضد سرقت با ویژگی‌های خاص استفاده نمود تا امکان نفوذ سارقین پس از برش و تخریب لایه‌های سطحی درب به داخل ساختمان را غیرممکن سازند. در این‌گونه موارد نه‌تنها ضخامت لایه‌های فولادی در دو طرف درب به دو میلی‌متر و جمعاً چهار میلی‌متر افزایش می‌یابند بلکه لایه میانی نیز از طریق ایجاد شبکه مستحکم فولادی به همراه تزریق مواد ویژه ضد برش, ضد مته، ضد اسید و ضد تخریب در میان آن تقویت گردیده و از استانداردهای ویژه کیفیت این‌گونه درب‌ها برخوردار می‌گردد.

برای خرید از نمایندگی درب ضد سرقت گرگان اینجا کلیک کنید.

صرف‌نظر از استانداردهای امنیتی موردنیاز در تولید و انتخاب درب‌های ضد سرقت, دیگر ویژگی‌های درب‌های ضد سرقت به‌منظور ارتقا کیفیت لایه‌های بیرونی و درونی درب در اماکن خاص ازجمله پوشش‌های ضد رطوبت, ضد اسید به‌عنوان ویژگی‌های پنهان و غیرقابل رؤیت، به‌منظور استفاده در مکانه‌ای مرطوب و یا صنعتی از نکات ضروری در هنگام انتخاب درب‌های ضد سرقت تلقی می‌گردد.

در پایان لازم به تذکر است که بهترین و مرغوب‌ترین درب‌های ضد سرقت زمانی بکار می‌آیند که سارقین از تخریب قفل نصب‌شده بر روی درب ناتوان بمانند, پس هیچ دربی، حتی اگر از فولاد نفوذناپذیر و بر اساس استانداردهای جهانی نیز ساخته‌شده باشد، بدون نصب قفل ضد سرقت تفاوتی با یک درب چوبی معمولی نخواهد داشت.